Дільнича станція

Станції - найважливіші елементи залізничного транспорту. Безпосередній зв'язок залізниці з промисловими, сільськогосподарськими підприємствами і населенням виконується на станціях. Станції забезпечують безпечну і безперебійну роботу залізниць України.
До дільничих станцій відносяться станції, основне призначення яких - обслуговування транзитних поїздів, зміна локомотивів і локомотивних бригад, розформування і формування составів дільничних і збірних поїздів, виконання операцій по технічному обслуговуванню рухомого складу, а також виконання пасажирських, вантажних і комерційних операцій. Дільничні станції обслуговують під'їзні колії промислових підприємств, складів і шахт. На деяких дільничих станціях заправляють пасажирські вагони водою і паливом, екипірують ізотермічні вагони і виконують інші операції.

Автор: poizd | Дата: 17.09.2012 | Коментарів: 0 | Докладніше...
Розділи: Вантажна і комерційна робота, Колія і колійне господарство, Організація перевезень, Управління залізничним транспортом

  Організація роботи станції взимку

Залізниця повинна працювати цілодобово і при будь-яких погодних умовах, для забезпечення цього всі елементи залізничного транспорту повинні забезпечувати безперебійний перевізний процес цілий рік.

Зима – найскладніший період в роботі залізничного транспорту із-за низьких температур, снігопадів і хуртовин. На крупних станціях і вузлах можуть виникати небезпечні і наднебезпечні ситуації. При сильних снігопадах, коли за добу випадає понад 20 см снігу, рух на станції може бути повністю паралізований. Таке явище може виникнути при сильних хуртовинах, коли швидкість вітру досягає 15 м/с і більше напротязі більше 12 год. У всіх цих надзвичайних ситуаціях необхідне прийняття екстримальних заходів по забезпеченню снігоочисної роботи.

Гарантією безперебійної і безпечної роботи залізниці в зимовий період являється:

своєчасна і якісна підготовка станції і перегонів до зими;

своєчасне отримання інформації по прогнозу погоди;

своєчасний запуск технічних засобів для забезпечення очистки залізничної колії від снігу.


Автор: poizd | Дата: 21.08.2012 | Коментарів: 0 | Докладніше...
Розділи: Колія і колійне господарство, Організація перевезень, Управління залізничним транспортом

  Київська дирекція залізничних перевезень

Київська дирекція залізничних перевезень має експлуатаційну довжину головних колій 783 км., у тому числі двоколійних 455 км. і одноколійних 338 км. Колійне господарство на головних коліях має щебеневий баласт, рейки Р65 на залізобетонних шпалах. На всіх ділянках даної дирекції введена електрична централізація стрілок і сигналів.

По об'єму виконаної роботи та своєму призначенню дана дирекція є транзитною, з досить невеликим об'ємом навантажень і надто великими об’ємами вивантаження, особливо у вузлі „К”, з найбільшими в Україні розмірами пасажирського руху. Вона розташована на перетині двох важливих напрямків мережі які є в основному транзитними: Б-С-Л та Ю-С-П. Робота дирекції залізничних перевезень базується на пропусканні транзитного вагонопотоку й забезпеченні прилеглих до залізниці підприємств в перевезеннях. Переважний напрямок вагонопотоку з Півночі на Захід та Півдня-Сходу на Захід.

Оперативне керівництво поїзною й вантажною роботою даної дирекції виконується поїзним, вантажним, локомотивним диспетчерами. На даній дирекції є 6 диспетчерських кругів.


Автор: poizd | Дата: 20.03.2012 | Коментарів: 0 | Докладніше...
Розділи: Вантажна і комерційна робота, Економіка залізничного транспорту, Колія і колійне господарство, Організація перевезень, Підприємства, Управління залізничним транспортом

  Сортувальна станція. Загальна характеристика

Сортувальні станції призначені для масового розформування та формування вантажних поїздів. На них переробляються транзитні і місцеві вагонопотоки із прилеглих напрямків і формуються дільничні, збірні і передатні поїзди, виконуються операції з транзитними вантажними поїздами, ремонт вагонів, екіпіровка локомотивів, сортування дрібних відправок та контейнерів. Сортувальні станції розміщують в районах масового навантаження та вивантаження вантажів.


Автор: poizd | Дата: 21.09.2011 | Коментарів: 0 | Докладніше...
Розділи: Колія і колійне господарство, Організація перевезень, Підприємства, Управління залізничним транспортом

  Колійний розвиток та технічне оснащення передавальних станцій

Передавальні операції можуть виконуватися на найближчих до кордону дільничних або сортувальних станціях.
Колійний розвиток і пристрої для виконання технічних та комерційних операцій на передавальних станціях повинні відповідати нормам чинних стандартів. Додатково передбачаються пристрої для проведення комерційних і митних операцій, колії для відстою неприйнятих і ремонту несправних вагонів.
На передавальній станції необхідно мати механізми для виконання перевантажувальних операцій, ремонту вагонів і контейнерів.

Автор: poizd | Дата: 12.05.2011 | Коментарів: 0 | Докладніше...
Розділи: Вантажна і комерційна робота, Колія і колійне господарство, Організація перевезень

  Станційні рейкові кола

Основне місце у питаннях забезпечення безпеки руху поїздів по станціях займають рейкові кола, якими обладнані приймально-відправні колії, стрілочні і безстрілочні ділянки, ділянки колії у маневрових районах.
Рейкові кола на станціях дозволяють встановлювати маршрут і відкривати світлофор тільки при вільності колії прямування; виключають можливість переведення централізованих стрілок при занятті поїздом стрілочних колійних ділянок; забезпечують автоматичну зміну дозволяючого вогню світлофора на забороняючий, а також роботу автоматичної локомотивної сигналізації; виключають обробку маршруту або окремої його частини до моменту фактичного звільнення його всім складом; забезпечують передачу інформації вільності або зайнятості приймально-відправних колій і стрілочних ділянок на апарати управління.
Для створення рейкових кіл колії станції ділять на ізольовані колійні та стрілочні ділянки. Приймально-відправні колії виділяють в самостійні колійні ділянки, які ізолюють так, щоб забезпечити максимальну комалну довжину колій.
Корисною довжиною вважають ту частину колії, в межах якої може перебувати рухомий склад, не порушуючи безпечного руху по сусідніх коліях. Габаритними межами кожної колії є граничні стовпчики і при відсутності ізоляції ці межі визначають комалну довжину колії. При ізоляції колій ізолюючі стики встановлюють на відстань не менше 3,5 м від граничного стовпчика. Цю виноску роблять для того, щоб при зупинці останньої колісної пари рухомої одиниці на стиках її звисаюча частина не виходила за граничний стовпчик і не порушувався габарит по ширині міжколії. Світлофори розташовують у створі з ізолюючими стиками. Ординати стрілок, граничних стовпчиків і ізолюючих стиків знаходять по спеціальним установочним таблицям.

Автор: poizd | Дата: 28.09.2010 | Коментарів: 0 | Докладніше...
Розділи: Автоматика і зв'язок, Колія і колійне господарство, Організація перевезень

  Залізнична колія

Залізнична коліяЗалізнична колія - це комплексна технічна система, яка безпосередньо взаємодіє з рухомим складом, забезпечує заданий трасою залізниці напрям руху, сприймає і передає на природну основу виникаючі при цьому навантаження.
Залізничну колію або колію поділяють на верхню будову і нижню будову.
До верхньої будови колії відносяться: рейки, кріплення (стикові та проміжні), підрейкові опори (шпали, бруси, плити, рами), баластний шар; крім того: з'єднання і перетини колії (стрілочні переводи), з'єднувальні прилади, зрівнюючі прилади на мостах і мостові бруси.
До нижньої будови колії відносяться: земляне полотно, мости, естакади, труби і спеціальні споруди для пропуску води, тунелі, підпірні стіни, укріплювальні і захисні споруди.
Рейки служать для підтримки та направлення коліс рухомого складу, безпосереднього сприйняття їх тиску і передачі його на шпали.


Автор: poizd | Дата: 13.06.2010 | Коментарів: 0 | Докладніше...
Розділи: Колія і колійне господарство

  Cтруктура управління колійним комплексом Укрзалізниці

Cтруктура управління колійним комплексом УкрзалізниціКолійний комплекс УЗ складається з залізничної колії і колійного господарства.

Колійне господарство – це система, яка забезпечує контроль технічного стану, обслуговування, поточне утримання і ремонт залізничної колії.
Залізнична колія – це система, яка безпосередньо взаємодіє з рухомим складом, направляє колісні пари, сприймає та передає виникаючі при русі поїздів навантаження.
Експлуатаційна (найкоротша, виміряна тільки по одній головній колії) довжина залізничних колій України складає 22,5 тис. км.

Вище управління колійним комплексом забезпечує Головне управління колійного господарства Укрзалізниці (ЦП).

Автор: poizd | Дата: 16.03.2010 | Коментарів: 0 | Докладніше...
Розділи: Колія і колійне господарство, Управління залізничним транспортом