Залізничний транспорт в Україні

Залізничний транспорт за обсягами відправлень пасажирів і особливо вантажів знаходиться на другому місці в світі (відповідно 16,1 і 24,1%; частка вантажообігу - 41%). Його роль дуже значна, як у внутрішньодержавному, так і, особливо, у міждержавному сполученні.

Залізнична мережа України в основному сформувалася до кінця XIX в. Для її конфігурації характерні переважання меридіональних ліній, далеко не центральне положення столиці, спрямованість за межі держави, що пов'язано з тим, що у період формування мережі Україна була частиною Росії і виконувало лише транзитну роль у залізничному сполученні великої імперії.

Залізничний транспорт в УкраїніЩільність залізничних шляхів сполучення на Україні становить 38 км на 1000 км2. Найбільші показники щільності - на південному сході (Донбас) і на заході країни. Зокрема для Донбасу це закономірно, враховуючи величезний промисловий потенціал регіону та сировинну базу, що зумовлює потребу у великих об’ємах вантажних перевезень. Що ж стосується західного регіону, то тут це пояснюється близькістю до кордону. З 22,6 тис. км залізниць в Україні лише 40% електрифіковані, 60% - оснащені засобами автоматичного регулювання руху поїздів, 35% двох-або багатоколійні. Найбільш важливі магістралі: Київ – Фастів - Козятин - Здолбунів - Львів, Козятин - Жмеринка - Одеса, Київ - Конотоп - Шостка, Київ - Полтава - Харків - Дебальцеве, Фастів - Сміла - Дніпропетровськ, Кривий Ріг - Дніпропетровськ - Донецьк, Харків - Дніпропетровськ - Запоріжжя - Сімферополь - Севастополь, Львів Мукачево - Чоп та ін. Найбільша кількість перевезень в Україні перевезень здійснюється в приміському, набагато менше - в місцевому і ще менше - у прямому повідомленнях.

Основні вантажі, що перевозяться залізничним транспортом, - мінеральні будівельні матеріали, кам'яне вугілля та руди, зокрема залізні, а також метали і нафтопродукти. Найбільш напруженими лініями вантажопотоків є Кривий Ріг - Дніпропетровськ - Дебальцеве, Кривий Ріг - Фастів - Львів, а також лінії, що ведуть до морських портів: Одеса, Бердянськ, Маріуполь та ін.


Автор: poizd | Дата: 19.10.2014 | Коментарів: 0
Розділи: УЗ, Економіка залізничного транспорту