Дільнича станція

Станції - найважливіші елементи залізничного транспорту. Безпосередній зв'язок залізниці з промисловими, сільськогосподарськими підприємствами і населенням виконується на станціях. Станції забезпечують безпечну і безперебійну роботу залізниць України.

До дільничих станцій відносяться станції, основне призначення яких - обслуговування транзитних поїздів, зміна локомотивів і локомотивних бригад, розформування і формування составів дільничних і збірних поїздів, виконання операцій по технічному обслуговуванню рухомого складу, а також виконання пасажирських, вантажних і комерційних операцій. Дільничні станції обслуговують під'їзні колії промислових підприємств, складів і шахт. На деяких дільничих станціях заправляють пасажирські вагони водою і паливом, екипірують ізотермічні вагони і виконують інші операції.

Дільничі станції діляться на:
- в залежності від числа примикаючих підходів - на лінійні і вузлові (з трьома і більше підходами);
- по взаємному розташуванню основних парків - поперечного, повздовжнього, напівповздовжнього типу і станції з послідовним розташуванням пристроїв для пасажирського і вантажного руху;
- по об'ємах і характеру експлуатаційної роботи, по виду тяги, кількості головних колій і деяким іншим показникам.

На станціях виконується обробка пасажирських і вантажних поїздів. Останні в залежності від роботи з составами бувають:
- транзитними: призначенням на інші дільничі або сортувальні станції і їх дільниці;
- дільничними: призначенням під вивантаження і навантаження на проміжні станції прилеглих до станції дільниць;
- місцевими: призначенням під вивантаження і навантаження на дану стацію.

Із вагонів другої групи призначень формують збірні і інші багатогрупні поїзди з підбіркою їх в окремі групи по проміжним станціям дільниці. Із вагонів, що прибули в збірних поїздах, або були навантажені на станції формують дільничі поїзди до дільничих або сортувальних станцій, а в деяких випадках і наскрізні поїзди.

Вагони для формування дільничих і збірних поїздів накоплюються на коліях сортувального парку. Розформування і формування составів виконують локомотиви на витяжних коліях, що влаштовані з обох кінців сортувального парку інколи з використанням сортувальної гірки. Готові состави переставляють на колії приймально-відправного парку для відправлення або відправляють безпосередньо з колій сортувальбно парку.

Операції з пасажирами і вантажем на дільничих станціях виконують в більших розмірах, чим на проміжних станціях. Транзитні пасажирські поїзди, що мають зупинку на станції, приймають на головні або приймально-відправні пасажирські колії. Під час стоянки транзитних поїздів одночасно з посадкою-висадкою пасажирів виконується навантаження і вивантаження багажу і пошти, технічний огляд составів, безвідчіпний ремонт вагонів. Швидкі поїзди, що не мають зупинки на даній дільничій станції, пропускаються по головним коліям.

Вантажна робота дільничої станції виконується на вантажному дворі і включає в себе: навантаження-вивантаження вагонів; зважування на вагонних вагах вагонів з насипними вантажами власного навантаження і тих, що поступили з проміжних станцій, які не мають ваги; також можливе сортування мілких відправлень, екипірування ізотермічних вагонів, оснащення водою вагонів з живністю, очистка і промивка вагонів та ін.


Автор: poizd | Дата: 17.09.2012 | Коментарів: 0
Розділи: Вантажна і комерційна робота, Колія і колійне господарство, Організація перевезень, Управління залізничним транспортом