Організація роботи станції взимку

Залізниця повинна працювати цілодобово і при будь-яких погодних умовах, для забезпечення цього всі елементи залізничного транспорту повинні забезпечувати безперебійний перевізний процес цілий рік.

Зима – найскладніший період в роботі залізничного транспорту із-за низьких температур, снігопадів і хуртовин. На крупних станціях і вузлах можуть виникати небезпечні і наднебезпечні ситуації. При сильних снігопадах, коли за добу випадає понад 20 см снігу, рух на станції може бути повністю паралізований. Таке явище може виникнути при сильних хуртовинах, коли швидкість вітру досягає 15 м/с і більше напротязі більше 12 год. У всіх цих надзвичайних ситуаціях необхідне прийняття екстримальних заходів по забезпеченню снігоочисної роботи.

Гарантією безперебійної і безпечної роботи залізниці в зимовий період являється:

своєчасна і якісна підготовка станції і перегонів до зими;

своєчасне отримання інформації по прогнозу погоди;

своєчасний запуск технічних засобів для забезпечення очистки залізничної колії від снігу.

Одним з найважливіших заходів по підготовці станції до роботи взимку є приведення станційних колій до стану, що забезпечить пропуск снігоочисних і снігоприбиральних машин.

Для цього між коліями прибирають всі матеріали верхньої будови колії, сміття, розсипаний вантаж і бур'яни. Цю роботу виконують спеціальні бригади на чолі з дорожним майстром або бригадиром колії.

Складовою частиною технологічного процесу роботи станції взимку є організація і технологія очистки і прибирання снігу з территорії станції. Тому розробка графіків роботи снігоочисних і снігоприбиральних поїздів повинна бути прив'язана до діючого графіку руху поїздів на прилеглих ділянках.

Для організації снігоочисної роботи на станції кожний її парк розбивається на окремі зони (стрілочні горловини і станційні колії). Для цього на схему станції наносяться межі зон і вказують місця вигрузки снігу.

Якість підготовки станції до зими перевіряється під час осіннього комісійного огляду, під час якого визначається:

1. ступінь підготовки территорії станції до зими;

2. готовність службово-технічних і побутових приміщень, технічних пристроїв парків, гірок, витяжок;

3. якість освітлення робочих місць (гірок, витяжок, колій парків,постів списування і т.д.);

4. стан колій і стрілочних переводів;

5. наявність і стан гальмівних засобів, а також ящиків з сухим піском;

6. готовність пристроїв для очистки стрілок;

7. наявність горючо-змазочних і обтирочних матеріалів і палива;

8. укомплектованість кадрами;

9. наявність оперативного плану очистки колій і стрілочних переводів від снігу і виписок із цього плану.

В зимовий період перед початком зміни маневровий диспетчер зобов'язаний довести до працівників зміни інформацію про очікувану погоду в плані снігоприбирання на коліях і парках, забезпечити своєчасне звільнення колій в парках для механізованої очистки і прибирання снігу. Заняття колій парків слід планувати з врахуванням пропуску снігоприбиральних машин.

Для забезпечення необхідного темпу розформування-формування поїздів рекомендується:

- при сильних снігопадах чередувати колії прийому і відправлення поїздів;

- періодично в перервах між прийомами і відправленнями поїздів, а також розпусками складів поїздів з гірки, переводити стрілки і запобіжники для попередження засипання їх снігом;

- перерозподіляти маневрову роботу між гірками і витяжками;

- при необхідності виконувати насув на гірку двома локомотивами;

- при маневрах ділити состави на 2-3 частини;

- в сортувальному парку виконувати попереднє підформування груп вагонів в процесі накопичення;

- при розпуску составів з гірки не допускати нагону поганих бігунів хорошими, для чого легковагові состави розпускати з максимально допустимими швидкостями;

- для забезпечення рушання з місця при відправленні состави поїздів, що прибувають, необхідно зжимати до відчеплення локомотиву.

Взимку особливо уважно потрібно слідкувати за створенням сприятливих умов для працівників, що виконують операції на відкритому повітрі. Місця інтенсивної маневрової роботи на випадок ожеледиці посипають піском. Для складачів і регулювальників швидкості в парках облаштовують теплі приміщення для обігріву і харчування.

Всі станційні колії по терміну їх очистки від снігу діляться на три черги:

До першої черги відносяться головні, гіркові, ходові, сортувальні, приймально-відправні, витяжні колії, колії стоянок відновлювальних і пожежних поїздів, снігоочисних машин, снігоприбиральних поїздів, колії до складів з паливом і до чергових пунктів контактної мережі. Ці колії потрібно очищати негайно з моменту початку снігопада.

До другої черги відносяться колії пакгаузні і навантажувальні, деповські, до матеріальних складів і майстерень. Вони очищаються по заявкам начальників підприємств, на балансі яких стоять.

До третьої черги відносяться інші колії.

Очистка стрілочних переводів від снігу і льоду виконується стаціонарними пристроями електрообігріву і пневмоочистки, шлангової пневмоочистки і вручну з допомогою інструментів.


Автор: poizd | Дата: 21.08.2012 | Коментарів: 0
Розділи: Колія і колійне господарство, Організація перевезень, Управління залізничним транспортом