Пристрої 5-вагонних рефрижераторних секцій 5-БМЗ та ЦБ-5 (ZB-5)

Пристрої 5-вагонної рефрижераторної секції 5-БМЗ

Секція 5-БМЗ є універсальним типом ізотермічного рухомого складу і призначена для перевезення всіх масових швидкопсувних вантажів. Секція складається з чотирьох вантажних вагонів і центрального дизельного вагону.

Дизельний вагон має сім відділень. В дизельному відділенні на спеціальних рамах встановлені два дизель-генератора типу ДГМА-75, а у двох металічних пристінних ящиках з відкидними кришками – стартерні акумуляторні батареї типу 6СТК-135 МС. У торцевій стіні знаходяться два вентилятори. Бак ємністю 260 л призначений для зберігання запасу дизельного масла, перекачування якого здійснюють ручним поршневим насосом типу РПН-2. Поряд із масляним баком розміщений верстат з набором слюсарного інструменту і тисками.

У щитовому відділенні змонтований головний розподільчий щит, є шафа для спецодягу, письмовий стіл для чергового механіка. На стіні укріплені часи і аптечка. Тут же знаходиться переговорний аппарат типу ПСГПЗ-120М для зв’язку з механіками, що проводять роботи в машинних відділеннях вантажних вагонів.

У салоні-кухні, у ниші, розміщена плита для приготування їжі, а над нею закріплений підігрівач води для душу поряд із плитою розташована раковина-мийка, а також побутовий холодильник.

В котельномі відділенні встановлений котел водяного опалення пасажирського типу, обладнаний для роботи на твердому та жидкому паливі.

У відділенні для відпочинку бригад розміщені чотири м’які диван-кроваті, платяний шкаф, шкаф для постільних приналежностей і шкаф для білизни. Між спальними диванами знаходиться тумбочка.

Аккумуляторне відділення має окремий вхід. У ньому на стелажах закріплена лугова батарея типу 40ТЖН-400.

Вантажний вагон має два відділення: вантажне і машинне. У машинному відділенні на спеціальних рамах укріплені два компресорно-конденсаторні агрегати, продуктивністю 20880 Вт. У вантажному приміщенні встановлений випаровувач, який виробляє охолодження вантажу, і електропечі, потужністю 10 кВт для створення позитивного температурного режиму. Під стелею вантажного приміщення розташовані два вентилятора-циркуляра, які забезпечують циркуляцію повітря у вантажному приміщенні.

Секція 5-БМЗ оснащена трьома системами контролю температур:

  • системою дистанційного контролю температури;
  • системою місцевого контролю температури;
  • системою автоматичного запису.

Система дистанційного контролю складається із вимірюючого приладу, який встановлений у службовому вагоні і датчиків температури, які встановлені у кожному вантажному вагоні. Датчики температури з вимірюючим пристроєм з’єднані лінією зв’язку. Вимірюючий пристрій дозволяє отримати відомості про температуру у кожному вантажному вагоні, знаходячись у службовому вагоні. Обслуговуюча бригада проводить дистанційний контроль температури у вантажних вагонах через кожні 6 годин і записує температурний режим у робочому журналі секції.

Місцева система контролю передбачає примінення переносної станції, яка подключається до роз’єму вантажного вагону, пов’язаного з датчиком температури. За шкалою прибору переносної станції визначається температура у кожному вантажному вагоні при стоянці секції. Місцева система контролю температури передбачає вимірювання температури у вантажних вагонах черех кожні 12 годин. Температурний режим у кожному вагоні фіксується у робочому журналі секції.

Система автономного запису температури передбачає прилад СПЛ, який записує температурний режим на стрічку. Прилад працює в автономатичному режимі, через кожні 2 години СПЛ включається і тепловим пером на температурній стрічці записується температура у 1, 2, 3 і 4 вантажних вагонах і температура зовнішнього повітря.

 

Пристрої 5-вагонної рефрижераторної секції ЦБ-5 (ZB-5)

Секція складається з одного дизельного і чотирьох вантажних вагонів.

Електрозабезпечення секції здійснюється із дизельного вагону. В цьому вагоні розміщуються:

  • в дизельному відділенні: два головних дизель-генераторних агрегати і один допоміжний, паливні баки та інше допоміжне обладнання;
  • у кабіні керування: головна електророзподілююча шафа; центральний вимірюючий щит для вибору температури у вантажних приміщеннях вагонів, автоматичного регулювання роботи на охолодження та опалення, дистанційного вимірювання температури у вантажних приміщеннях вагонів, а також для контролю тиску і температури масла, температури охолоджуючої води двигунів; крім того, на цьому щитку розташовані оптичні сигнали системи контролю відкривання дверей вантажних вагонів, системи сигналізації обриву кабелів міжвагонних з’єднань.

У службовому відділенні є кухня, туалет, котельне відділення системи опалення, спальне купе для відпочинку обслуговуючого персоналу і салон. У кухонному приміщенні встановлені битовий холодильник, шафи для продуктів, плита для приготування їжі, яка працює на дизельному паливі, двокомфорна електроплитка на 220 В, раковина для миття посуду. У спальному вагоні встановлені три напівм’які полки, шафа для білизни і пристінний стіл. У салоні є диван, стіл зі стільцями, шафи для одежі і технічної документації, годинник; у спеціальній ніші разміщуються радіоприймач і панель системи пожежної сигналізації вагону.

Перегородки кабіни керування і салону виконані у пожежностійкому виконанні, здатними протистояти вогню протягом 30 хвилин. Перегородка між дизельним відділенням і кабіною керування доведена по периметру до зовнішньої обшивки вагону; її товщина 80 мм. В дизельному приміщенні перегородка покрита сталевим листом товщиною 1 мм; в кабіні з однієї сторони поверхні перегородка покрита пожежностійким твердим декоративним шаровим пластиком, з іншої – листовою сталлю товщиною 1 мм; всередині перегородки укладені мати з мінеральної шерсті товщиною 66 мм і фанерна плита товщиною 8 мм (несучий елемент). Двері в перегородці виконані з фанерних пенелей товщиною 8 мм, між якими прокладена ізоляція із полистирола товщиною 40 мм, захищена з обох боків від впливу вогню матами із мінеральної шерсті товщиною 6 мм. Вікно в дверях двійне із безосколочного скла.


Автор: poizd | Дата: 9.03.2012 | Коментарів: 0
Розділи: Вантажна і комерційна робота