Швидкопсувні вантажі і пристрої ізотермічного рухомого складу

В загальній масі вантажів, що перевозяться залізницею існують продукти харчування, які є швидкопсувними продуктами. Продукти харчування називаються швидкопсувними, тому що їх якості при довгому або навіть короткочасному зберіганні у звичайних умовах погіршуються. Погіршення якості продуктів пов’язане із зміною їх смаку, коліру, запаху, консистенції. До швидкопсувних продуктів харчування відносять: м’ясо, рибу, птицю, молоко, масло, сир, плоди, овочі, ягоди...

Вантажі, що потребують в дорозі захисту від впливу атмосфери (охолодження, вентилювання, обігрів), називаються швидкопсувними вантажами (ШПВ).

Швидкопсувні вантажі класифікують:

- по походженню: рослинні; тваринні;

- по способу оброблення: натуральні (яйця, риба, плоди, птиця); переробленні (консерви, ковбаси).

Швидкопсувні вантажі потребують особливих умов транспортування і зберігання, які створюються штучно.

Способи перевезення швидкопсувних вантажів:

- з охолодженням;

- з опаленням.

Для перевезення швидкопсувних вантажів призначений ізотермічний рухомий склад (ІРС), який можна класифікувати по виду вантажу, що перевозиться:

- універсальний;

- спеціальний.

Універсальний рухомий склад призначений для перевезення всіх масових швидкопсувних вантажів, спеціальний рухомий склад призначений для певного виду швидкопсувних вантажів.

Спеціальний ізотермічний рухомий склад буває:

- рухомий склад з машинним охолодженням (рефрижераторний);

- рухомий склад з охолодженням готовими холодоносіями (вагони-льодовики).

Рефрижераторний РС складається із 5-вагонних секцій будівництва Брянського машинобудівного заводу (5-БМЗ), а також будівництва заводу Німеччини (ZB-5) – Deccay, а також існують автономні рефрижераторні вагони без обслуговуючої бригади і автономні рефрижераторні вагони для перевезення ендокрінної сировини (АРВЕ) з обслуговуючою бригадою.

Спеціальні вагони можуть бути з машинним охолодженням і без приладів охолодження – термоси.

Також існує спеціальний рефрижераторний рухомий склад для перевезення живої риби, цистерни-термоси для перевезення вина, молока.

Вимоги до рефрижераторного рухомого складу:

1.Можливість стабільної підтримки у вантажному приміщенні вагону температури режиму перевезення при експлуатації вагону в різних кліматичних умовах.

2.Забезпечення заданої швидкості охолодження продуктів (плодів та овочей) до температури режиму перевезення.

3.Забезпечення нормальної циркуляції і вентилювання вантажного приміщення вагону.

4.Висока щільність вантажного приміщення вагону.

5.Можливість автоматизації роботи обладнання і систем контролю температури.

6.Висока надійність енерго-холодильного обладнання і простота його обслуговування.

7.Високі теплотехнічні якості огороджень кузова вагону.

Рефрижераторний рухомий склад класифікують:

- по складу – поїзди (23- і 21-вагонні), секції (12- і 5-вагонні) і автономні вагони. Поїзди прямують за самостійними маршрутами, а секції і автономні вагони, як правило, у складі вантажних поїздів. Всі поїзди і секції відносяться до групового рухомого складу, а автономні вагони  являються єдиним рухомим складом. Груповий рухомий склад має напівавтоматичне обладнання і супроводжується обслуговуючою бригадою. Автономні вагони мають автоматичне холодильне і напівавтоматичне дизель-генераторне обладнання і експлуатуються без супроводження обслуговуючого персоналу;

- по типу хладогента холодильних пристроїв – ті, що працюють на аміаку (23-, 21-, і 12-вагонні поїзди і секції) і ті, що працюють на фреоні-12 (5-вагонні секції і автономні вагони);

- по системі холодозабезпечення вантажних вагонів – з груповою (23-, 21- вагонні поїзди і 12-вагонні секції) і індивідуальною (5-вагонні секції і автономні вагоні) системами. При груповій системі холод виробляється холодильними аміачними пристроями, які розміщенні у центральному вагоні, і передається у вантажні вагони-холодильники по рассольній системі за допомогою холодоносія (раствор хлористого кальція CaCl2). При індивідуальній системі охолодження вантажних вагонів забезпечується безпосередньо фреоновими холодильними пристроями, які розміщені у кожному вантажному вагоні.


Автор: poizd | Дата: 9.03.2012 | Коментарів: 0
Розділи: Вантажна і комерційна робота, Організація перевезень, Управління залізничним транспортом