Історія виникнення і розвитку залізниць

Залізниці з'явилися на початку 19 століття. Зародження проходило в жорстокій боротьбі із землевласниками і власниками поштових карет і суден (через конкуренцію). У цих важких умовах почали своє життя залізні дороги і сьогодні важко знайти людину, яка б не користувався залізничним транспортом.

Історія розвитку техніки і засобів пересування:
Необхідність перевезень пізнала ще первісна людина, от і створила такі засоби пересування як пліт, човен, тачка; для транспортування невеликих вантажів використовували силу людей і тварин. Але з часом цього стало недостатньо і почався пошук нових засобів пересування. З'явилися вози на дерев'яних полозах, що призвело до великого винаходу - створення колеса. Колісниця використовувалися римлянами більше 5 тис. років тому, за ними греки побудували першу колійну дорогу.

У ХIV столітті на рудниках виникли дерев'яні рейки, в 1764 році дерево замінили на залізо - К. Д. Фролов на Алтаї влаштував пересування вагонеток. Перші залізні рейки були кутовими, возиз по них тягли коні. Першу в світі парову машину створив в 1766 році Ползунов на Алтаї. Чекали, що колесо буде ковзати по рейках, тому перші рейки були зубчасті. Зубці швидко ламались, а колеса вагонеток продовжували через сили тертя котитися, а не ковзати. Це було помічено, і рейки стали робити гладкими.

У 1788 році на Олександрівському гарматному заводі в Петрозаводську були побудовані чавунні рейки довжиною 174 км. Після чого в 1809 році побудували першу чавунну дорогу на Алтаї.

Перший у світі паровоз був створений у 1815 році англійським винахідником Джоржем Стефенсоном. І в 1825 році він же побудував першу в світі залізницю з паровозною тягою.

1825 рік вважається роком народження залізниці.

У Росії перша громадська залізниця із застосуванням паровозів відкрилася в Царському Селі в 1837р. Перша магістральна залізна дорога була побудована в 1851 році, вона з'єднувала Санкт-Петербург і Москву.

Автор: poizd | Дата: 1.03.2010 | Коментарів: 0
Розділи: Організація перевезень, Новини