Тарифна політика Укрзалізниці

Тарифна політика – це мистецтво правильного встановлення того граничного тарифу, який дає максимальні прибутки при одночасному зростанні обсягів перевезень.
Діючі тарифи на вантажні перевезення поділяють на 2 види:
1)    тарифи на перевезень внутрішніх і експортно-імпортних товарів, які належать вантажовласникам, резидентам України.
2)    тарифи на перевезень внутрішніх і експортно-імпортних товарів, які належать вантажовласникам, не резидентам України.
Перевезення вантажів за першим видом тарифів здійснюється за тарифами із використанням коригувальних коефіцієнтів по Тарифному керівництву №1. Тарифи цього збірника побудовані:
1.    за видами відправок,
2.    за типами вагонів;
3.    за завантаженістю вагонів;
4.    за дальністю і швидкістю перевезень;
5.    за ступенем і видами негабаритності;
6.    за тарифними планами.
У перевеннях за другим видом використовується тарифна політика, яка затверджується на кожний фрахтовий рік. В основі цієї політики принципи тарифоутворення для країн СНД і тарифи по міжнародним перевезенням.
Системи централізованих розрахунків за транзитні перевезення: на перевезення морським, річковим, авіаційним транспортом встановлені вільні (договірні) тарифи, а на залізничному танспорті вільні договірні тарифи лише на додаткові послуги.
Мінтранс встановлює і регулює тарифи: на перевезення і послуги в межах держави, на перевезення у міжнародному і внутрішньому сполученні (крім приміських), по обробці суден у морських портах, на пасажирські перевезення автобусами міжміських і міжобласних маршрутів.

Напрямки удосконалення тарифної політики:
1.    Спрощення тарифів, скорочення числа схем, розширення автоматизації тарифних розрахунків.
2.    Відповідність тарифів дійсним затратам залізничного транспоту.
3.    Диференціація тарифних ставок за відстанню, видом і кількістю вантажу, типом рухомого складу, умовами перевезень.
4.    Стимулювання перевезень вантажів в порожніх напрямках.
5.    Відміна ряду пільгових, виняткових тарифів.
6.    Стимулювання змішаних перевезень вантажів у відповідності до їх економічної ефективності.
7.    Підсилення стимулюючої ролі тарифів в прискоренні запровадження досягнень науково-технічного прогресу.
8.    Використання тарифного механізму в якості одного з економічних ричагів, направлення на раціоналізацію перевезень вантажів, скорочення порожніх пробігів вагонів.


Автор: poizd | Дата: 9.02.2011 | Коментарів: 0
Розділи: Вантажна і комерційна робота, Економіка залізничного транспорту, Управління залізничним транспортом