Витрати залізниць та їх класифікація

Витрати залізниць визначаються на основі „Номенклатури витрат по основній діяльності підприємств залізничного транспорту України". У цьому документі виділяють витрати по основній і підсобно-допоміжній діяльності. Номенклатура витрат має розділи:
1) прямі витрати по перевезенням;
2) прямі витрати допоміжного виробництва;
3) загальновиробничі витрати;
4) адміністративні витрати
5) інші витрати операційної діяльності.
Експлуатаційні витрати складаються з поточних витрат, які необхідні для виконання перевезень вантажів, пасажирів, багажу, пошти. Експлуатаційні витрати пов’язані із здійсненням основної діяльності (експлуатаційної роботи).
Витрати поділяються на 2 групи:
1. Основні витрати – які безпосередньо пов’язані з виконанням виробничого процесу: на паливо, електроенергію, для тяги поїздів, утримання локомотивних бригад.
2. Загальногосподарські витрати – пов’язані з обслуговуванням основного виробництва – перевезень та з управлінням підприємствами: витрати на ремонт будівель, споруд, утримання управлінського персоналу, витрати на відрядження.
Всі витрати поділяються за окремими видами робіт на 2 групи :
1.Прямі витрати – це ті витрати, які безпосередньо конкретною працею відносяться на певний вид робіт без додаткових розрахунків: витрати пасажирського господарства прямо переносяться на собівартість пасажирських перевезень.
2.Непрямі витрати – пов’язані із здійсненням кількох видів робіт і розподіляються за документарними розрахунками: витрати господарства колії відносяться до вантажних і пасажирських перевезень пропорційно обсягам робіт.
Всі витрати поділяються за зв’язком із обсягами робіт на 2 групи:
1. Змінні витрати – які залежать від зміни обсягу робіт – перевезень: витрати на паливо, електроенергію, на зарплату відрядникам, на ремонт і експлуатацію машин, на комплектуючі та ін.
2. Умовно-постійні витрати – мало залежать від зміни обсягу перевезень: витрати на зарплату ДСП, на матеріали для стрілочних переводів, на снігоборотьбу, водопостачання.


Автор: poizd | Дата: 17.12.2010 | Коментарів: 0
Розділи: Економіка залізничного транспорту