Вагові прилади (ваги)

Вагові прилади (ваги)Ваги потрібні для:
- контрольних вимірювань;
- приймання певних видів вантажів за їх масою;
- в цілях забезпечення безпеки руху поїздів (щоб не було перевантаження);
- видачі вантажів у випадках пошкодження вантажу або упаковки, чи тари вагону.
Ваги є різних типів, призначень:
- товарні - використовуються в складах станцій при прийманні вантажу через склад;
- елеваторні - кожен ковш елеватора підіймає якусь кількість вантажу, який зважують;
- вагонні - для визначення маси тари вагону (коли вагон порожній) і вагону з вантажем. Вагонні ваги обов'язково мають бути на підприємствах з масовим відправленням навалочних вантажів і на основних залізничних вантажних станціях.
Розлянемо детальніше  останній тип вагових приладів, найвикористовуваніших на залізниці, - вагонні ваги. За принциипом дії вони бувають важельні і тензометричні. Відрізняються вони тим, що у важельних використано принцип співвідношення ваги гирі і вагону. А в тензометричних стоїть пристрій електричної дії під назвою тензометр, що визначає зміну сили струму або напруги від зміни опору самого блоку тензометра. Для визначення маси тари вагону і вагону разом з масою вантажу вантажні тензометри встановлюють на спеціально побудованих рейкових ділянках в межах вагону.
Тензометричні ваги дають можливість:
- визначити масу вагону на ходу при швидкості руху до 15-25 км/год,
- передавати результати зважування електронними шляхами на необхідну відстань,
- не обов'язкова присутність працівника залізниці на місці зважування вагону.
Це самі сучасні ваги, якими оснащені приймально-передавальні станції на кордоні, нафтопереробні підприємства, порти. Проте вони зовсім не дешеві. Наприклад, вартість харківських тензометричних ваг складає від 20 до 35 тис.грн.
Але ці витрати в результаті призводять до єкономії:
- тензометричні ваги легко монтувати, оскільки для цього не потрібно рити під рейками котлован, на відміну від важільних;
- їх установка виконується напротязі однієї доби;
- вони мають на сьогодні найвищу переробну спроможність, оскільки працюють циклічно, безперервно, зважуючи вагони на ходу.
Переробна спроможність залежить від часу роботи за добу, швидкості руху вагонів, кількості вагонів у подачі.

Автор: poizd | Дата: 5.12.2010 | Коментарів: 0
Розділи: Вантажна і комерційна робота, Організація перевезень