Класифікація вантажних вагонів

Класифікація вантажних вагонівЗалізницями України курсує безліч вітчизняних та іноземних вантажних вагонів, що відносяться до інвентарного парку або належать вантажовласникам (чи будь-кому, але не залізницям). Мова піде про інвентарний парк, про ті вагони, що знаходяться у власності Укрзалізниці, як робочі, так і неробочі.

Інвентарний парк бувшого СРСР був поділений між державами, що виникли на його теренах, в залежності від обсягів виконуваної роботи. Україна на той час виконувала перевізну роботу в розмірі 16% від всіх обсягів перевезень, том для України було виділено 16% усіх видів вантажних вагонів інвентарного парку СРСР. При розподілі вагонів було враховано не тільки рід вагону, але і рік побудови. Ці вагони використовують до сьогоднішнього дня, практично не будуючи нових.

На виділені вагони кожною державою була нанесена символіка (для України: УЗ-22), а нумерація вагонів залишилась єдина, яка була за часів Радянського Союзу.

Через певний час виникла необхідність об’єднати вагонні парки в єдиний загальний парк залізниць СНД. Це було зроблено шляхом укладання угоди між країнами СНД про створення загального парку вантажних вагонів країн СНД. Звісно були відпрацьовані відповідні правила і погодження щодо їх експлуатації.

За своїми ознаками вагони класифікуються:

1.  За приналежністю:

- вагони власності Укрзалізниці і інших держав, в тому числі вагони загального парку залізниць (інвентарний парк);

- приватні вагони – власні вагони підприємств або орендовані. Вони складають 15-16% відсотків від загальної кількості вагонів і належать заводам або компаніям-операторам.

Від приналежності вагону залежить плата за користування вагоном (наприклад, при використанні приватного рухомого складу плата за користування вагоном Укрзалізницею не стягується).

2. За сферою використання:

- універсальні – звичайні вагони: криті, платформи, піввагони, цистерни для перевезення нафтопродуктів;

- спеціалізовані – думпкари (вагони-опрокидувачі), вагони-хопери, транспортери, ізотермічні тощо.

3. За способом навантаження:

- відкриті (піввагони, платформи, думпкари);

- закриті (криті, цистерни, цементовози, зерновози, ізотермічні вагони, бункерні піввагони – вагони з подвійною стінкою, що використовуються тільки для в’язких вантажів, таких як нафта).


Автор: poizd | Дата: 20.06.2010 | Коментарів: 1
Розділи: Вантажна і комерційна робота, Рухомий склад


Коментар від: Карина

Ну прям як на лекцыъ в уныверситеты! wink
Згадала молодысть...