Залізнична колія

Залізнична коліяЗалізнична колія - це комплексна технічна система, яка безпосередньо взаємодіє з рухомим складом, забезпечує заданий трасою залізниці напрям руху, сприймає і передає на природну основу виникаючі при цьому навантаження.
Залізничну колію або колію поділяють на верхню будову і нижню будову.
До верхньої будови колії відносяться: рейки, кріплення (стикові та проміжні), підрейкові опори (шпали, бруси, плити, рами), баластний шар; крім того: з'єднання і перетини колії (стрілочні переводи), з'єднувальні прилади, зрівнюючі прилади на мостах і мостові бруси.
До нижньої будови колії відносяться: земляне полотно, мости, естакади, труби і спеціальні споруди для пропуску води, тунелі, підпірні стіни, укріплювальні і захисні споруди.
Рейки служать для підтримки та направлення коліс рухомого складу, безпосереднього сприйняття їх тиску і передачі його на шпали.
Кріплення служать для з'єднання рейок одної з іншою (стикові), прикріплення рейок до рейкових опор (проміжні) та закріплення рейок від зсуву вздовж колії під дією рухомого складу (протиугінні).
Шпали є опорою для рейок, забезпечують незмінність взаємного положення рейкових ниток, сприймають навантаження від рейок і передають його на баласт.
Баластний шар сприймає тиск від шпал і передає його на велику площу основної площадки земляного полотна, забезпечує достатню стійкість шляху проти подовжнього і поперечного зрушень.
Земляне полотно - це інженерна споруда, призначена для розміщення верхньої будови колії, сприйняття навантажень від неї і рухомого складу, і пружної передачі їх на природну основу, а також для вирівнювання поверхні грунту з доданням їй необхідного профілю.
Основний майданчик призначений для розміщення верхньої будови колії. Узбіччя призначене для проходу обслуговуючого персоналу колії та розміщення елементів верхньої будови колії, призначених для заміни.
Зливна призма призначена для відведення води, яка потрапляє на земляне полотно через баластний шар.
Залежно від положення основного майданчика щодо основи земляне полотно може бути насипом, виїмкою, нульовим місцем, а на косогірних ділянках - напівнасипом, напіввиїмкою.

Автор: poizd | Дата: 13.06.2010 | Коментарів: 0
Розділи: Колія і колійне господарство